fb

Praktische Informatie

Veranderingen doorgeven

Gaat u verhuizen? Hebt u een andere verzekering afgesloten? Wijzigingen in uw gezinssamenstelling, telefoonnummer of e-mailadres? Geef het tijdig aan ons door. U kunt de nieuwe informatie toesturen via het wijzigingsformulier. Dan verwerken wij dat direct in onze administratie. Praktisch voor u en prettig voor ons om up-to-date te zijn.

Spoeddienst

Vraagt u zich af of er sprake is van spoed of denkt u dat behandeling misschien kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? De spoeddienst kan dit met u bespreken. In de informatie over mondgezondheid op onze spoedpagina en eventueel op www.allesoverhetgebit.nl staan enkele voorbeelden en tips bij acute pijn en andere vervelende situaties aan uw tanden of mond.

Bij acute pijn of andere spoedgevallen, belt u tijdens openingstijden: 010 414 2248. Buiten openingstijden belt u naar het volgende nummer 010 455 2155. Houd pen en papier bij de hand voor het noteren van gegevens.

Klachtenregeling

De meeste patiënten zijn tevreden over hun tandarts. U waarschijnlijk ook. Toch kan het een keer voorkomen dat u vindt dat uw tandarts u verkeerd of onzorgvuldig heeft geïnformeerd of behandeld. Het is belangrijk dat u iets met die onvrede doet.

Praat met uw tandarts:
Vraag om een verhelderend gesprek met uw tandarts. Meestal lost dit al veel onduidelijkheden op. U kunt aangeven wat u onduidelijk vindt. En de tandarts kan nog eens uitleggen waarom hij of zij iets op een bepaalde manier heeft gedaan. Bovendien is het voor de tandarts belangrijk te weten, dat u een probleem heeft. U kunt dan gezamenlijk zoeken naar een oplossing.

Advies van het TIP:
Als u er samen niet uitkomt, kunt u een stapje verder gaan en telefonisch advies en informatie inwinnen bij het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP tel: 0900 202 5012, € 0,15 per minuut). Het TIP is opgericht door de beroepsorganisatie van uw tandarts, de Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde (NMT). De TIP-medewerker kan u verder adviseren. Het TIP raadt soms aan uw probleem per brief aan de NMT voor te leggen.