fb

Praktische Informatie

Op deze pagina vindt u alle praktische informatie van onze tandartspraktijk in een handig overzicht, zoals hoe u een wijziging van uw gegevens doorgeeft, de spoeddienst en onze klachtenregeling. Navigeer eenvoudig naar de benodigde informatie via onderstaand menu of neem contact met ons op.

Snel naar

Over onze praktijk

Tandzorg Kralingen is een moderne tandartspraktijk in Rotterdam. Vanuit de wijk Kralingen-Crooswijk bieden wij alle Rotterdammers tandheelkundige zorg van hoge kwaliteit, uitgevoerd volgens vooruitstrevende methodes en technieken. Onze behandelmethoden zijn gebaseerd op richtlijnen van de beroepsverenigingen, zoals de KNMT en KRT en de bepalende wetenschappelijke verenigingen in de mondzorg. Meer informatie over onze praktijk:

Wijziging van mijn gegevens doorgeven

Wanneer uw gegevens wijzigen is het belangrijk dat u uw nieuwe gegevens tijdig aan ons doorgeeft, bijvoorbeeld wanneer uw gezinssamenstelling of uw telefoonnummer wijzigt, als u gaat verhuizen of wanneer u een andere zorgverzekering heeft afgesloten.

U geeft uw nieuwe gegevens eenvoudig online door via het wijzigingsformulier en we verwerken uw nieuwe gegevens direct in onze administratie. Praktisch voor u en prettig voor ons om up-to-date te zijn

Wijzigingen doorgeven

Spoeddienst Rotterdam

Vraagt u zich af of er sprake is van spoed of denkt u dat de behandeling misschien kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? De spoeddienst kan dit met u bespreken. Op onze spoedpagina staan enkele voorbeelden van en tips bij acute pijn en andere vervelende situaties aan uw tanden of mond.

Bij acute pijn of andere spoedgevallen belt u tijdens openingstijden naar telefoonnummer: 010 414 2248. Buiten openingstijden belt u naar het nummer van de spoeddienst in Rotterdam: 010 455 2155. Houd pen en papier bij de hand voor het noteren van gegevens.

Klachtenregeling

Hoewel onze patiënten in veel gevallen tevreden zijn over de tandarts en de behandelingen, kan het voorkomen dat u van mening bent dat de tandarts u onjuist of onzorgvuldig heeft geïnformeerd of behandeld. Bij Tandzorg Kralingen hechten we veel waarde aan de mening van onze patiënten, uw feedback is immers onmisbaar om onze behandelingen en methodes te blijven verbeteren. Wij waarderen het dan ook enorm als u uw ervaringen met ons deelt, positief en negatief. Negatieve ervaringen kunt u delen door in gesprek te gaan met uw tandarts of advies te vragen van het TIP.

In gesprek gaan met uw tandarts

Een verhelderend gesprek met uw tandarts lost in veel gevallen de onduidelijkheden op. Tijdens een persoonlijk gesprek heeft u alle gelegenheid om aan te geven waarom u vindt dat u onjuist of onzorgvuldig bent geïnformeerd of behandeld. De tandarts kan nog eens uitleggen waarom hij of zij de behandeling op een bepaalde manier heeft uitgevoerd. Bovendien is het voor de tandarts belangrijk te weten dat u een klacht heeft, zodat we gezamenlijk naar een oplossing kunnen zoeken.

Advies vragen van het TIP

Wanneer u er niet samen met uw tandarts uitkomt kunt u ervoor kiezen om telefonisch advies en informatie in te winnen bij het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP tel: 0900 202 5012, € 0,15 per minuut). Het TIP is opgericht door de brancheorganisatie Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde (KNMT) en de medewerkers helpen u met advies en informatie.